|         Mi a Lt? 
 
 
 A vlasz.Van vlasz ? Nincs.Akkor az a „nincs” lesz a vlasz. Ha nincs az,amit keresnk,akkor megtalltuk a vlaszt. A mindent tfog Semmit,mely nem azonos az abszolt semmivel,ami abszurd,azaz lehetetlen. Az abszolt semmi olyan semmi lenne,hogy mg a „nincs semmi” sem lehetne. Semmilyen lt nem ltezne. Az abszolt nem ms,mint a lt-nemlt azonossga,egysgnek tkletessge.Teht az emltett azonossg mint vlasz res arccal bmul kpnkbe,mi nem lthatjuk,viszont azonosulhatunk vele, hisz ebben van ereje,vonzereje.Hatsa tbb,mint vonzs,mert egyben taszt is.Az azonosulst kveten bell a kt er egymst kiolt abszolt llapota.Ez olyan llapot,mely mindent egysgbe fog, egynisgekre boml energija szksgszer fggsben oldja fel nmaga szabadsgt,mely egynisgn keresztl mutatkozik meg. Ebben a tovbb mr nem oldhat hangoltsgban minden egyszerre trtnik,megy vgbe,s itt jn az a rsz ,mely felfoghatatlannak tnik az emberi rtelem szmra.Hogyan is zajlik mindez? Ha megvlaszoljuk e krdst,akkor megvan a vlasz arra   a lttbbletre is,melynek bizonytst elvrtk volna annak idejn Hegeltl – azta is a fejhez vgjk... Teht nzzk meg a”nincs” vlaszt! Ez is magban hordozza a van-nincs azonossgt,abszoltumt. S ami abszolt,az felettem ll,meghalad,de el nem hagy. Gondolata bennem van,de nagyobb,mint amit elgondolhatok. Anzelm „ontolgiai”(Kant nevezte el gy)istenrvnek – szerintem -   legfontosabb rsze bontja ki,miknt igaz az ,ami nagyobb,mint ami elgondolhat. Ami felettem ll,de el nem hagy,az felttelezi bennem a fejlds magvt,kpessgt,s annak kifejlst. „Ami nem hagy el,de nagyobb,mint n”-bl nem kvetkezik, hogy hozz fejldm,viszont az sem,hogy kizrjam eme utbbi lehetsgt.A „nem tudom”-mal nmagam zrom ki e folyamatbl, a „tudom”-mal szintn.Egyik esetben sincs ltterem a fejldshez, felzrkzshoz,mert bezrom,megktm magam,rgztem   a hozzllsom,llapotom,akaratom,gondolataim fogja leszek. A kvncsi,kutati szemlletre hangolt akarat/rtelem a „nem tudom,de tudni szeretnm,teht cselekszem”rtelemben a szellem mozog,rtelemszeren mozog,azaz halad elre,nmaga fel.Minden lpssel tlhaladja ,azaz meghaladja,de el nem hagyja nmagt. Ezt csupn gy rheti el,ha az „ami meghalad,de el nem hagy” elve bennem van.Ha gondolata bennem van,s  megvalsulsa fel hz, megteremtsrt folytatott harc kpt is ezen elv brja, akkor kpes vagyok az lland nmeghaladsra,vagyis n vagyok maga az az elv,amit csak,s csakis kizrlag Istennek   tulajdontanak.Mikzben n tulajdontottam eddig is Istennek azt, ami engem illet.n vagyok az,amit Isteni elvknt megvalsulni ltsz. A tbbi csupn ltszat,jelensg.Azrt tudom elgondolni,mert nemcsak elvknt hordozom,hanem ltezsemmel llandan teljestem. Ez a Lt feladata,ez a Lt,azaz Isten lland,abszolt fejldse. n ,Te s a tbbi Egyn mint kln egsz a Vilg,a Lt   fejldst segtjk el azzal,hogy fejldnk.Ami sszekt bennnket,az a „kln”-ket szksgszeren kzss forml„egytt”-lt,amely a  „kln”-kbe foglalt lehetsgi lt, mely egyedl ok a szabad ltezsre.   Amennyiben a kln-egytt egyszerre,egymstl   elvlaszthatatlanul valsul meg,elmondhatjuk,hogy a vilg   tett egy lpst elre. A Lt fejldtt.Isten tkletessge abban ll,hogy szabadon   fejldhet.Szksgszer,hogy szabadon fejldjn,klnben nem valsulhat meg az”egyszerre” mozzanat – megsznne minden, azaz a minden-semmi azonossga,elvlaszthatatlan,oszthatatlan lte. Fejldse nem ms,mint ltezse,maga a lttbblet. Tbblet,mert ltezik,fejldik,s nem ll meg nmaga alapjban, nem marad meg zrtsgban,hanem ttrve korltozottsgn, vgessgn,azaz szksgszersgn,szabadon robban nmaga  semmijbe,s valstja meg lehetsgt. nmagt nveli kpletesen gy,hogy "teret hdt jvbe nyl szemeivel". A szellemi vilgban nincs  fizikai sk,de a gondolati kp,kplet nmagt kpezi le,bontja ki,muszj teljeslnie egy olyan dimenziban,hol formt lthet.Ezrt szellemi erejnl fogva - a kplet bizonytsa vgett - "nullpontra srsdik",azaz tovbgondolja nmagt,logikai szksgben szletend szabad - a semmibe fut - mozdulsa,a puszta levst  trid folyamatra breszti. A Lt vilgra jn,ltezse kozmikus mreteket lt, s tovbbgomolyog a semmibe...   
 
     |