
Mi a Lt?
A vlasz.Van vlasz ? Nincs.Akkor az a „nincs” lesz a vlasz.
Ha nincs az,amit keresnk,akkor megtalltuk a vlaszt.
A mindent tfog Semmit,mely nem azonos az abszolt
semmivel,ami abszurd,azaz lehetetlen.
Az abszolt semmi olyan semmi lenne,hogy mg a „nincs semmi”
sem lehetne. Semmilyen lt nem ltezne.
Az abszolt nem ms,mint a lt-nemlt azonossga,egysgnek
tkletessge.Teht az emltett azonossg mint vlasz res arccal
bmul kpnkbe,mi nem lthatjuk,viszont azonosulhatunk vele,
hisz ebben van ereje,vonzereje.Hatsa tbb,mint vonzs,mert
egyben taszt is.Az azonosulst kveten bell a kt er egymst
kiolt abszolt llapota.Ez olyan llapot,mely mindent egysgbe fog,
egynisgekre boml energija szksgszer fggsben oldja fel
nmaga szabadsgt,mely egynisgn keresztl mutatkozik meg.
Ebben a tovbb mr nem oldhat hangoltsgban minden egyszerre
trtnik,megy vgbe,s itt jn az a rsz ,mely felfoghatatlannak
tnik az emberi rtelem szmra.Hogyan is zajlik mindez?
Ha megvlaszoljuk e krdst,akkor megvan a vlasz arra
a lttbbletre is,melynek bizonytst elvrtk volna annak idejn
Hegeltl – azta is a fejhez vgjk...
Teht nzzk meg a”nincs” vlaszt!
Ez is magban hordozza a van-nincs azonossgt,abszoltumt.
S ami abszolt,az felettem ll,meghalad,de el nem hagy.
Gondolata bennem van,de nagyobb,mint amit elgondolhatok.
Anzelm „ontolgiai”(Kant nevezte el gy)istenrvnek – szerintem -
legfontosabb rsze bontja ki,miknt igaz az ,ami nagyobb,mint
ami elgondolhat.
Ami felettem ll,de el nem hagy,az felttelezi bennem a fejlds
magvt,kpessgt,s annak kifejlst.
„Ami nem hagy el,de nagyobb,mint n”-bl nem kvetkezik,
hogy hozz fejldm,viszont az sem,hogy kizrjam eme utbbi
lehetsgt.A „nem tudom”-mal nmagam zrom ki e folyamatbl,
a „tudom”-mal szintn.Egyik esetben sincs ltterem a fejldshez,
felzrkzshoz,mert bezrom,megktm magam,rgztem
a hozzllsom,llapotom,akaratom,gondolataim fogja leszek.
A kvncsi,kutati szemlletre hangolt akarat/rtelem
a „nem tudom,de tudni szeretnm,teht cselekszem”rtelemben
a szellem mozog,rtelemszeren mozog,azaz halad elre,nmaga
fel.Minden lpssel tlhaladja ,azaz meghaladja,de el
nem hagyja nmagt.
Ezt csupn gy rheti el,ha az „ami meghalad,de el nem hagy”
elve bennem van.Ha gondolata bennem van,s megvalsulsa
fel hz, megteremtsrt folytatott harc kpt is ezen elv brja,
akkor kpes vagyok az lland nmeghaladsra,vagyis
n vagyok maga az az elv,amit csak,s csakis kizrlag Istennek
tulajdontanak.Mikzben n tulajdontottam eddig is Istennek azt,
ami engem illet.n vagyok az,amit Isteni elvknt megvalsulni ltsz.
A tbbi csupn ltszat,jelensg.Azrt tudom elgondolni,mert nemcsak
elvknt hordozom,hanem ltezsemmel llandan teljestem.
Ez a Lt feladata,ez a Lt,azaz Isten lland,abszolt fejldse.
n ,Te s a tbbi Egyn mint kln egsz a Vilg,a Lt
fejldst segtjk el azzal,hogy fejldnk.Ami sszekt
bennnket,az a „kln”-ket szksgszeren kzss
forml„egytt”-lt,amely a „kln”-kbe foglalt lehetsgi lt,
mely egyedl ok a szabad ltezsre.
Amennyiben a kln-egytt egyszerre,egymstl
elvlaszthatatlanul valsul meg,elmondhatjuk,hogy a vilg
tett egy lpst elre.
A Lt fejldtt.Isten tkletessge abban ll,hogy szabadon
fejldhet.Szksgszer,hogy szabadon fejldjn,klnben
nem valsulhat meg az”egyszerre” mozzanat – megsznne minden,
azaz a minden-semmi azonossga,elvlaszthatatlan,oszthatatlan lte.
Fejldse nem ms,mint ltezse,maga a lttbblet.
Tbblet,mert ltezik,fejldik,s nem ll meg nmaga alapjban,
nem marad meg zrtsgban,hanem ttrve korltozottsgn,
vgessgn,azaz szksgszersgn,szabadon robban nmaga
semmijbe,s valstja meg lehetsgt.
nmagt nveli kpletesen gy,hogy "teret hdt
jvbe nyl szemeivel".
A szellemi vilgban nincs fizikai sk,de a gondolati kp,kplet
nmagt kpezi le,bontja ki,muszj teljeslnie egy olyan
dimenziban,hol formt lthet.Ezrt szellemi erejnl fogva
- a kplet bizonytsa vgett - "nullpontra srsdik",azaz
tovbgondolja nmagt,logikai szksgben szletend
szabad - a semmibe fut - mozdulsa,a puszta levst
trid folyamatra breszti.
A Lt vilgra jn,ltezse kozmikus mreteket lt,
s tovbbgomolyog a semmibe...
|