Egyszer rgen,mikor nem volt semmi sem a ltben,csak a lt voltja sttlett a semmiben;stt lett,mert a nincs voltknt semmiv lett.A lett is volt lett,miutn azz lett,ami eltte nem volt.Egyszer volt ,amikor a voltbl lett is lettknt volt, hogy a lettbl levse vanknt bredt eszmletre.Ezutn mr nem volt a volt az, ami azeltt volt az eszmletlen semmiben,persze, eszmletlenl,hanem vanjra eszmlt,hogy vanjban azz legyen,ami lesz majd vanknt. gy voltjt is megrzi a vannak lessz vlsban.A vltozs szele,mely az idk e hrmast idtlen-idk ta terelgeti, rgen,az idk kezdete eltt,mikor voltbl lettbl lett lettknt a nincs voltjnak lett tengette,az llandsg szeleknt a nincs voltjnak lland vanjaknt az eszmletlen van most szemszgbl rtelmetlen ltnek lehetetlen voltjt lte meg.Mivel a most mindig ms most,mint most,azaz llandan msknt az,ami,gy a vltozst terelget szl lland ltvel azonos az llandsgnak lte,azaz a most llandsga nem ms,mint az llandsg szele. Teht a most szemszgbl rtelmetlen lt volt lehetetlen lte mindig mostknt lt,s virult rtelmetlenl az rtelmetlen rtelmnek lehetetlen tjn,mgnem lland s eszmletlen vanknt mostja arra eszmlt,hogy van, azaz felfogta,hogy rtelmetlen ltnek lehetetlen voltja mindig is ltezett,s ltezni is fog gy,ahogy rgen, a felismerte azt,hogy ezt onnan tudja,hogy tud arrl,hogy van,vagyis lland vanja mindig volt,van,s lesz,csak eddig ppen azrt nem tudta,mert nem volt a vltozsban fejld vgtelenl vges eszme birtoklsnak,lland tulajdonsgnak tudatban. Teht nem tudta,hogy tud,vagyis tudat alatt tudta,hogy tud,s tudat alatt azt is,hogy nem tudja,hogy tud. Mikor tudatra bredt,rtelmet nyert az,mi rtelmetlen volt annak eltte.Az eszmletlen van lehetetlen voltja akkor vlt vilgoss a van szmra,mikor megtudta,hogy vgtelen mostknt mindig is van,s hogy eszmletlen ltnek rtelmetlensge a legtkletesebb eszmls a maga valjban.Eszmlt akkor is,mikor nem tudta,hogy eszml, ill. nem gy tudta,hanem rtelmetlenl,az eszmletlensg rtelmetlen rtelmvel.Ez az eszmletlen rtelem maga a legtkletesebb nem-tuds tudata.Eszmletlen ,mert nincs benne rgzlt eszme,nincs megkvlt llapot, csak a kplkeny ,meztelen igazsg,eszmls fejleszti nmagt. Az eszmls fejldsnek egy nzpontja csupn az,ahogyan a van magt ltja meg a vltozs, a mindenkori,mindig ms most ppen mostbeli tr-id horizontjn.Az eszmletlen van eszmenlklisge tr-id horizontjbl nyert tuds nlkl rszleges perspektvt nyjt neknk,pedig a maga nemben vgtelenl tkletes.Tudsa,rtelme teljes s abszolt.Hiszen eszmletlensgnek rtelme az rtelmetlen eszmltsgnek az rtelme is.Mikor az lland volt vanra bredt,ezen rtelme a tr-id skot szabta ki r, hogy az rkktart vltozs zt is felfedezze nmaga llandsgban.Ezen z a felbreds eltt egy volt az eszmletlenl eszml vannal,a felbreds mostjban,mikor a tr-id eszmjnek tudatra bredt, az z mrhetv,elemezhetv vlt,vagyis az egybl egysg,azaz a kettssg egysge lett sajt Egymaga rtelmben.Teht nem a magt egysgben tud,elemz van volt igazn magnl,hanem a magt egynek tud,minden mostban vltoz fejldst llandan egy igaznak tud Van.Tudatlan tudsa a nem-tuds igaz tudsa,a nincs-tuds s nincs-tud tudsa.Mint emltettem volt az eszmletlen vannak tudsa abszolt,vagyis a nem-tuds teljes meglse.Ezrt egyedl az eszmletlen van eszml,s mikor magra eszmlt eszmletlensgben,egyben elvontt is vlt.Az eszmletlen van rtelme rtelemfeletti,vagyis rtelmetlensge a minden rtelmet fellml eszmlse,Egyknt lse.Egyknt az egyet llandan megszntet,teljesen tl,teljessgnek tudatban nem lv,viszont eszmletlensgben a teljessget szntelenl l nem-egyknt van.A magraeszmlt van voltja a magraeszmltsg rtelmben az eszmletlensg volt.Viszont az eszmletlen van voltja,mivel mindig csak voltknt volt,s vanknt nem tudta,hogy voltknt van,s azt sem,hogy vanknt mindig is volt, a magraeszmltsg rtelmben voltjnak lte lehetetlen voltknt volt,s rtelmetlen volt,hiszen lehetetlen volt a volt lte akkor,mikor sem nem voltknt sem voltknt nem tudott arrl a van,hogy vanknt van,mert rtelme e tren rtelmetlen volt,gy annak sem volt rtelme,hogy voltjnak ltt ismerje. Ennek rtelmben a volt csak lehetetlenl lehetett,hiszen ltnek rtelme a mindent fellel rtelmetlensg rtelme.gy a magraeszmlt van rtelme is rtelmetlen,mert az eszml van rtelmetlen mozgsban nyert rtelmet,mely azt mutatja,hogy meghasadt vanknt mgis kpes egyknt lenni. Ebben ll a van rtelmetlensge,mert nemcsak meghasadtknt,hanem egyknt is ltezik egyszerre,s ezt csak gy lehet felfogni,ha egyknt li lett,mert akkor rtelmetlenl lve el tudja kpzelni azt,hogy kettssgt egyknt lje.De azt is tudjuk,hogy mikor magraeszmltsge eltti egyknt lt,nem tudta,hogy vanknt lt,csak azt ,hogy volt valami,amirl sejtelme sem volt,hogy van-e,vagy sem.Most,hogy tudatban van annak,hogy van,azt is tudja,hogy nem sok rtelme van annak,hogy csupn egyknt ljen,miutn egynek kettssgt felismerte,s annak sem,hogy kettssgben ljen egyknti lete nlkl. Mivel egyknt lehetetlen nem lni,hiszen az egy akkor is egy ,ha sokk hasad,azaz nem egyknt lni is lehetletlen,s egyknt nem lni is az,mert az egyknt nem l eszmletlenl li az egyknti ltt,ezltal mikor nem tudja,hogy egyknt,az eszmletlensgvel az egyknti ltre jellemz eszmletlen letet li meg,az egy van egsz letnek rtelme az,hogy rtelmetlen is egyben,azaz egyknt l. Teht az egy mindig rtelmetlenl li meg rtelmes fejldsi peridusait. Ezrt azt mondom vgszknt,hogy mikor a van magraeszmlt,eszmletlen volt,s az is marad mindig abszolt rtelemben,klnben nem lenne tkletes fejldsben!!! |
ISTENI PRBESZD-----Az egysg mint ltez forrsa a ltmegrzsben kikristlyosod rk Elv. Az Elv sajt egysgnek dialektikus mozgsban rkldik mint rk Ltez.A lt s semmi elvont egysglevsben tkrzdik konkrt egysg-ltezse.A tkr maga a kettssg hatra,mindaz ,ami nem kettssg.E nem-kettssg mint hiny jelenti a teljessg ressgknti hinytalansgt.A tkr mozdulatlan,mikor az ember szemlli a benne vgbemen tkrzds folyamatt,s mozg,mikor a tkrzd konkrtan nmagra eszml a hatrtalan szeretet Elvben.A tkrkp ekkor a tkrzd aspektusban bredve megsznik.S ezzel megsznteti a tkrzd aspektust,ltszemszgt is,mivel felbredt a tkrzds lmbl.Vagyis ,mikor megsznik a tkrkp,nincs mi tkrzdjn,teht a tkrzds is semmiv foszlik.Azaz olyan semmiv,amelyben a tkrzd lte tlnyeglt,a tkrzds szempontjbl lnyegtelenn,ress vlt ltezse.Csak annyira ltezik szmra tkrzds,amennyire tetten rhet brenltben az lom,vagy lomban az brenlt.Ha mr lmunkban bren vagyunk,akkor brenltben sem lmodunk,megsznt mindkett,az brenlv lte tlnyeglt;azz vlt,mi szavakban el nem mondhat,de a ltmegrzsben teljesen lhet.Mikor eltnik a tkr,eltnik minden,mi tudatunkon keresztl tkrzdhet,a tudat is eltnik,olyan semmiv lesz,mi rk Elvknt konkrtan abszolt mindig.Felfoghatatlan,mivel nincs tudat,amivel felfogjuk.Ha ezt felfogtuk - a ltmegrts segt ebben - akkor kezdhetnk jra lni,a ltmegrzs segtsgvel.A ltmegrzsben megjelen rk Elv szemszgre hangoldva vlhatunk szempontnlkliv.
|
|