
Ha...
Ha az emberi akaratból indulok ki,
akkor léte hevében(hatások és
következmények kényszerében)
szükségszerű,hogy létezzen
valamilyen formában az akarat,
hiszen feltételeknek alávetett
lehetőségekből csemegézhet
„kedvére”...
Vagyis látszatra minden rendben,
szabad vagyok,mert dönthetek,
szándékomat a lét homályából
a látható létezés folyamatába
hívhatom.
Az már mellékes,hogy döntéseim
törzse létem mély bélyege,azaz
lelkembe ivódott egy olyan
létfolyamat,mely állandóéletre
hívást és választ eredményez.
Akár tetszik,akár nem,léteznem kell.
Minden pillanatban,így vagy úgy,
van bennem lét,hiszen
magam-szerűségét én nem
teremthettem...
Az én-nem én-nem nem én triász
(ld. Hegel)egészét egyben tartó
energia függő természete
osztatlan élményforrásként
jelen van,mert jelen kell lennie.
Hogy ki vagy mi programozta?
Senki és semmi!!!
Szerintem,a megnyilvánuló lét és
a meg nem nyilvánuló lét örökké égő
energiájából fakad minden.
Hogy hogyan?
Halhatatlan,létképességgel
rendelkező,függésben ható mozgása
eredményeként folytonos létezést
mutató létezés folytán.
(Ezt Nágárdzsuna Buddha tanait
magyarázó műveiben
függő keletkezésnek hívja.)
Úgy látszik,semmi sem lehet teljes.
Minden viszonylagos,hiszen "Önmaga"
mint független ellentételezése
a nem önmagának megszüntetné
a függés útján ható létezést,
tehát "Önmagát" is,nem igaz?
Mivel örök(a nem lét és a
lét energiája maga az örökké
égő tűz,mely mértékre lobban
/ld. preszókratikusok/),örökké kell,
hogy létezzen. Az akarat a kellő
hatások tükrén felcsillanó fényszikrák
gyümölcsöző tánca,mely olykor
szabadnak látszik,pl. mint szellemi
törekvés.A látszatra szabad akarat
függés által kordában tartott
elmereakció,aktus,mely
a független nem létező Létezés
szeretetének visszfénye csupán.
A Létezésnek nincs célja,mert van,
nincs terve,mert kész,s mégsem
abszolút,mert okoktól,céloktól,
tervektől,akaratoktól,hatásoktól,
aktusoktól függő létáramlat.
Mint ahogy az egocentrumok is
pusztán függésben szerveződő,
mértékeken átlendítő mozgások
egyfajta változásai,aspektusai.
Ezen aspektusok,ha komplex
viszonyrendszert hoznak létre,
látszólag túllépnek a rendszeren,
elérik azt a határt,ahol már rá lehet
látni,azaz arról,amit látni vél,
azt hiszi,azért látja,mert tőle
függetlenül létezik.
Így alakulhat ki annak a látszata,
hogy valakinek öntudata van...
Az ebből kifolyó felfedezések
révén pedig beveszi,hogy önakarattal
bírhat egy olyan világban,hol a
következő pillanat mindig ismeretlen,
a megragadás aktusa egy örökkön
függő folyamatban a független
létezők nem léte miatt kizárt,
a megragadás aktusából kibomló
emlékképek pedig elejétől fogva
torz külsőt mutatnak,majd a feledés
homályába vesznek...
Tehát a tulajdonképpeni pillanatot
nem lehet megismerni - megismerés
nélkül nincs akarat,ill. szellemi
törekvés(amid nincs ,abból nem
indulhatsz ki) - akkor
mit is akarsz – tulajdonképpen???
|