  
  
  
Isten s n 
  
  
Sarktott igazsgok 
halma igaz sarktsknt 
al' ma,s nemcsak ma, 
alszik mindig,mint az 
ember,a mindenkori 
ember – mg te is, 
hiba vagy klnb; 
a sarktand jelen 
benned ugyangy 
valsgra igazul, 
mint,mondjuk,bennem;:) 
s Ica,vagy ha nem is, 
de vica(az)versa – ez isten 
ltezse;s nemcsak 
a te istened; 
nos,eddig valamilyen 
kotyvalk nyelven 
prbltam igazodni 
felfogkpessgedhez, 
hvhatjuk akr 
sza(k/g)talan irodalomba 
torzult filonyelvnek – ezt 
klti zsenim mondatja 
velem;merthogy 
a tartalmi logikt 
kltszetbe folytani 
igazn igaz arra, 
hogy kifejezzem tmren 
azt,ami sarktva hamis, 
de sarktsa igaz marad; 
ahol a valsg egyezik 
az igazzal,a ltszat 
pedig a hamissal; 
most lsd tisztbban, 
de fennll a veszly, 
hogy nem fogod megrteni, 
legfeljebb sztdurran az is, 
mirl eddig nem tudtl, 
illetve azt hitted,hogy 
ismered,hisz' tenmagaddal 
csak magad brsz, 
azaz istened,persze, 
thatva tged; 
teht ,me, a tmr 
kijelentsem:a valtlan 
valsgokat vals 
valtlansgok sarktjk, 
s megfordtva is igaz 
a dolog,azaz a sarkts; 
tmren ez isten; 
kifejtve,hogy ne kelljen 
neked is ¼ napot 
elmlkedned fenti 
lltsomon(lass vagyok, 
istenem!)taln kzelebb 
hozza elmdhez 
a mindenkori igazsgot, 
de lehet,hogy egy let 
is kevs lesz r;:) 
mindenesetre megr 
nekem egy prbt, 
htha felismered - 
mg most,na j, 
szrtelentem hetyke 
szvem,s azt mondom, 
holnap - hogy mindig is 
szabad voltl; 
kicsit olyan leszek, 
mint Parmenidsz; 
azaz bebizonytom, 
hogy  jrt eddig 
legkzelebb az 
igazsghoz,s ezzel az is 
kikristlyosodik, 
hogy n mg kzelebb 
llok istenhez; 
teht 
a mindenkornak szl 
igazsgom: 
a vals valtlansg 
nem ms,mint egy 
igazi ltszat,egy ltez 
ltszat; hogy konkrt 
(sarktott:))pldval 
ljek:a hamis ember 
esetben,mikor gy 
tekintnk r,mint 
ami nem az,aminek 
ltszik,azaz nem igaz 
az,hogy ember,teht 
emberlte hamis, 
hisz hinyzik belle 
az,ami igazz teszi, 
az ember lnyege, 
amitl ember az ember; 
teht egy ltez 
ltszatrl beszlek, 
mely nem ms,mint az, 
ami embernek ltszik, 
de nem az(robot ember); 
jelen esetben az ember 
ltszata a valsg; 
a valtlan valsgnl 
ez gy olvasand, 
hogy a ltszatember 
az ember ltszata, 
az ember ltszatt, 
rzett kelti bennnk; 
a ltszatvalsg 
a valsg ltszata lesz; 
szrevehetjk teht, 
hogy a vals 
valtlansg egy ltez 
ltszat,hamissg, 
'nem az,ami'-sg, 
teht 'akknt nem 
ltez'-sg,mikor is 
a nem-ltez valsga 
az,hogy akknt nincs, 
jelen pldnknl 
maradva: az ember 
ltszata,nem-lte mint 
valsg kap itt hangslyt, 
teht a lnyeg az, 
hogy valsga 
nem-ltezknt valsul 
meg,ltszatknt 
tndkl elttnk, 
ltezik ltszata; 
mg a valtlan 
valsg ltszat hangslyt 
kap,azaz lnyege, 
hogy nem ltszik, 
nincs szmunkra, 
nem ltezik mint 
valsg; 
a 'ltezik ltszata' 
valamiknt,a 'nem 
ltezik mint valsg' 
pedig semmiknt 
rtelmezhet; 
teht a vals 
valtlansg mint 
igaz az,hogy hamis, 
mint igaz az,hogy 
nem az,mint igaz az, 
hogy akknt nincs, 
azaz igaz az, 
hogy semmiknt van 
a semmi igazsgt, 
a nem-ltez ltezst, 
a valtlan valsg 
mint hamis igazsg, 
mint hamis az, 
hogy igaz, 
pedig az igazsg, 
a ltez hamissgt, 
nem-ltezst igazolja; 
vagyis mikor 
a nem-ltez ltezst 
s a ltez nem-ltezst 
emltem,akkor nem 
msrl,mint isten 
miknt ltezsrl 
beszlek,azaz a lt 
s a nemlt mint 
az egy kt aspektusa 
ltezsrl;az egy 
kt plusrl,sarkrl, 
melyben a ltezs gy 
folyik,hogy egyikrl 
a msikra ugrik,folyton 
sarkt  - e folyamat 
mondhatni,alkot levs 
e szksgszer logika 
mentn,illetve ltal 
megy vgbe – ez az 
egsz mechanizmus 
lesz isten mint tudat, 
mint a logika tudata, 
mint tudatra bredt 
logika(logosz)... 
  
   |